Driv3r TESZT - Cobalt02
Én is azok közé tartozom, akik epekedve várták a "Driv3r" néven elhíresült hajó befutását. Egy felejthetetlen első rész mind a Pc-s és konzolos társadalom számára, egy összességében gyengébb 2. rész kicsiny újítással (ki is törhettünk a volán mögül, hogy a városra szabadítsuk dühünket) csak Psx tulajdonosnak. Aztán nagy csend és nyugalom...
Miközben mindenki a Vice City-t gyűrte, egyre több infot lehetett hallani híreket a Driv3r következő részéről. Micsoda öröm! Ismét multiplatform csak már az új generáció (meglepően:)), Pc-n is elérhető lesz (bár azt a verziót még nem láttam, ha jól tudom nincs is még nem elérhető). Három város, rengeteg autó, motor/vízi alkalmatosság, ismert színészek adják a hangalávalót (eleinte még csak Michael Madsen volt biztos). Rövid kis kedvcsináló animok elismert rendezők segítségével - hiába dolgozik a marketing gép. Sokan már GTA killert avattak, nesze neked Vercetti, jön majd Tanner és mehetsz a 2. vonalba... Elérkezett 2004 június közepe, Driv3r "nemlegálban" elérhető a Ps2 és az X tábor számára, várom az első benyomásokat, izgatottabb vagyok, mint egy gyerek az ajándék nyitás előtt, eltelik 1-2 nap, benézek egyik kedvenc fórumomba és mit látok? Káosz. Pánik. Szappan. Csalódottság, anyukám hát ez miért kellett, hogyisvanez, mi nem ilyen lovat akartunk. Bug hegyek, gagyi irányítás ha kocsin kívül tevékenykedünk, átlagos grafika stb. Fröcsögnek a szájak, néhányan már a bitófát ácsolják a Reflections csapata számára, én meg csak nézek üresen magam elé. Neeem, ez nem lehet... Biztos valami bétáról fecsegnek amivel ennyi gond van - eltelik egy hét hozzám is eljött a szóban forgó lemez, oh végre berakom az X-be, a régi "Proszolg"-os időkön nosztalgiázom. Create New profile, eltelik 3-4 óra múlva, vegyes érzelmekkel de letészem a zöld controllert…
Először is: az intro (és mint később kiderül) az átvezetők hangulata és dramaturgiája lebilincselő. Komolyan mondom rég nem találkoztam ilyen karizmatikus főgonoszokkal/szereplőkkel(talán pont Tanner a kakukktojás). Ahogy a szereplőket és valamennyire az életútjukat megismerjük szinte drámai(bár mindig is imádtam a régi vágású gengszter sztorikat, lehet ezért vagyok kicsit elvakult) pl: Caine és Jericho rödid filmje "and most of all, fiercely loyal. Until now." …és színre lép az új főnők…2x: zenék: megint csak felsőfokú jelzőket használnék – az intro/átvezetők alatt, a „demo” mód közben, nagyon hangulatossá tudják tenni a a közjátékokat, ha jól tudom az összes számot a 70-80-as évekből válogatták össze (www.epicrecords.com) Egyedül azok a számok válhatnak unalmassá amik a mászkálós missziók alatt szólnak, bár ez annak is a jele, hogy elakadtunk/lelőttek/restart és ezért kit is hibáztathatnánk mint magunkat… Vagy mégsem?
Warning! Various bug attack! Quality Assurance persons proceed for immediate questioning!
Elhalálozni nagyon könnyű és néha csak szemvillanásnyi időt vesz igénybe. Ez azt bizonyítja, hogy nincs a mellünkre tetoválva a Superman logó, nincs ninponk, nincs Force power, még direct save sincs, checkpoint rendszer az van, de derekasan. Mi ezzel a baj? Semmi? De a gyalogos célzási rendszerrel van baj az biztos. Az GTA Vc-ben írtani se egy leányálom (gyűlölöm is a célzórendszerét – pc-n egérrel sokkal élvezhetőbb maga a lövöldözés, tudom Boxra hiába van valami rágcsáló a játékok nem kezelik csak a Linux és egyéb nem széles körben elterjedt programok) de itt borzalmas legalább míg megszokjuk. De a komoly gondok akkor adódnak amikor fedezék mögül próbálunk kilőni. Pl: állunk egy ajtóban, ajtótól balra a szobában egy doboz/akármi fedezék gyanánt, attól kicsit távolabb egy ellenfél. Berontunk a szobába beállunk a doboz mögé, hogy védve legyen nemes testrészünk, ellenfélre céloz, piros célkereszt megjelenik (vagy nem, jelen esetben tökmindegy) és kilőjük az egész tárat. Mi a hólyag ez? EGY GOLYÓ SEM TALÁLJA EL A CÉLPONTOT,AZ EGÉSZ TÁRAT BELEERESZTJÜK AZ ELŐTTÜNK LÉVŐ =>FEDEZÉKBE<=. Iskolapéldája amikor megbíznak, hogy robbantsuk fel a hajót Miamiban ott van rengeteg ilyen hely, valamennyire vigasztaljon a tudat, hogy ez leginkább belső terek esetében fordul elő, a szabadban ritkábban(bár ott meg nincs nagyon hova bújni ).
De mi van a szabadban? Gyakran megesik, hogy elkötünk egy autót jogos(?) tulajától, beszállunk, próbálunk elhajtani, megteszünk vagy 10-15m-t erre a fickó hirtelen Rayden ügyességével mellénk teleportál és kidob a kocsijából. Hogy került oda? Superman mégis itt kísért?
Mi van még a szabadban? 2 gyönyörű város az biztos (a 3. még nem láttam:)) rengeteg autó, motor, pár motorcsónak, légi járgányt még nem láttam csak a cutsceneben. A grafika nagyon szép, motion bluf effekt erőssége állítható, van egy lassító gombunk ha „menőzni” akarunk a haverok előtt. A sikerrel teljesített pályákon ügyeskedéseinket elmenthetjük, csereberélhetjük egymás között. Az etalon GTA VC után az is furcsa hogy a város mintha nem élne. Alig látunk embereket az utcán, napszak nem változik magától - ami kívánnivalót hagy maga után az az emberek mozgása. Nem zavaró de kissé furán mozognak de főleg a futásunk béna.
Self destruction might be the answer: hogy miért is született ez a cikk? Kissé meglepődtem hogy itt is (nincs semmi bajom a társasággal, többeteket már személyesen is ismerem, kedvenceim között szerepel az xbox365.hu) egyszerűen sz*rrá gyalázzák a játékot. Igen vannak hiányosságai a játéknak, és több éves várakozás után GTA és társai mellett jobbra számítottunk mindannyian. Igen, van pár baromi nehéz időlimites/üldözéses pálya amikre első körben csak nézünk hogy most mi van? Ha sikerülnek legalább sokáig emlékezetes marad. De ha zavarnak az Undercover mód ezen hibái van Driving games, lehet törni, zúzni, menekülni, vannak baromi nagy és meseszép pályáink, átvezetőket még dicsérhetném, a zene fantasztikus(mivel kunsztom nincs ki lehet-e szedni a számokat a játékból volt hogy 2 órán keresztül csak a „demo mode” zenéje szólt a háttérben, tv kikapcs, hifi be, aztán hajrá). Anyázzuk a készítőket, hogy így sz*r, úgy sz*r, mi ez Aquaman??? X-Polgártársak! Sorakozó! Lépjen ki mindazon személy aki nem 150ft-os dvd-n szerezte be a játékot hanem megvette boltban? Ja hogy senki? (mielőtt jönne a flame tenger, én sem) Hát akkor azt is megkérdezhetnénk mit várunk ennyi pénzért? Olyan mintha ellopnánk egy órát/telefont/autót/stb-t és utána pedig gyaláznánk a tulajdonosát/gyártójat, hogy „vazze mi ez a sz*r, miért nem üzemel úgy ahogy a nagy könyvben meg van írva”. Érzem én is mindennapi felgyorsult életünk mellékhatásait, amiről orvosom, gyógyszerészem meg csak nem is beszélt de talán jó lenne megálljt parancsolni ennek a fikázó hullámnak.
Üdv
Akasszák a hóhért
Nos visszatértem, köszönetemet szeretném kifejezni Elvisnek aki feldíszítette a cikket, nos azóta volt még alkalmam küzdeni vele íme a tapasztalatok+javítások:
1. Van napszak változás csak nem „állandó” mint a Gta-ban, hanem mission specifikus (ejh be szép kifejezés) bár gondolom erre már jónéhányan rájöttek:))) Tehát ha esős időben indulunk, ne nagyon indítsunk felesleges fohászokat az égiek felé mert nem nagyon fog megváltozni…
2. nem volt szó a rejtett dolgokról: városonként van 3 autó (tehát összesen 9db, ebből pár van meg: go-kart (best), targonca, valamint egy zárt és nyitott sportautó Miamiból) és vannak Tommy Vencettik(remélem jól írtam). Nos Tommy fiúból 10 van minden városban (hawaii inget, farmert és uszógumit visel, hisz a VC-ben nem tudott úszni:))) amint közel érünk hozzá elkezd veszettül lőni. Ha kilőjük mind a 10-et állítólag kapunk egy csomó fegyvert, mivel jelenlegi rekordom 3 áldozat kérem kapcsolja ki(egy van a miami házunkkal szemben lévő épület mögött+az építkezési területen) Érdekesség: sima Gta-ban állítólag volt egy küldetés ahol egy Tanner nevű figurát kellet eliminálni de erre már nem emlékszem… Valaki?
3. igen tényleg lemegy a framerate de szinte „csak” Istanbulban, ott is főként ha megidézzük Postal dude szellemét (egy mészáros a Pc-s frontról) nagy írtást rendezünk, vijjognak a szirénák robbanások, rengeteg autóroncs, közeledő rendőrök…
4. Van egy baromi nagy bug a játékban bár lövésem sincs, hogy az általam használt verzió a végső „Retail” vagy az előtte jött sima fulldvd, ergo nem tudom, hogy a mássikal mi a helyzet: az egész játék talán legidegörlőbb küldetése „The Chase” névre hallgat. Aki eljutott eddig az tudja: tartanunk kell a lépést Calita kocsijával ami nem éppen egy könnyű eset… Szerintem még maga Colin Mcrae sem képes 20x kevesebb próbálkozásból megcsinálni, ugyanis a kis hölgy bevezet minket a málnásba, vagyis egysávos istanbuli lakónegyedkbe. Elég nehéz itt közlekedni legyen annyi elég, hogy ha akár egyszer nekimegyünk valaminek, azonnal cs*szhetjük mert ezzel annyi időt veszítünk, hogy a Calita meglép. El kell jutnunk egy hídig ahol kis intermezzo után a csaj átugraszt, híd felmegy, mi meg a túlfelén ragadunk. Át kell menni a túlpartra és meg kell találnunk őkelmét – nos sikerült idáig eljutnom, de lányos zavaromban alig találtam meg a bárkát amivel el lehet érni a túlpartot. Ok, mission failed. DE AMIKOR MEGINT ELVITTEM IDÁIG (ami kegyetlen nehéz) az intermezzo után BEFAGYOTT A SZEMÉTLÁDA!!!! Üveges tekintet, halk nyöszörgés, remegő száj, haj hullik, nyál szivárog, Chazz Palminteri nem érezhette így magát amikor elengedte Verbalt… Miután fellocsoltak a földről és letettem arról, hogy kis alien embriókat küldök a Reflection team bugmentesítő különítményének, tisztelettel megkérdezném: van még valaki akinek itt akadt be a biztonsági mentése (de legelőször miééééééééért nem??) Próbáltam utána Pal-ban és NTSC-ben újra de semmi(még jó, hogy el kellett vinnem megint addig:)))
Question of világfájdalom: igen elkanyarodtam a cikktől egy kissé, elismerem. Bagóért hozzájutunk mindenféléhez, de mi meg csak nyafogunk, EZT nem tartom helyénvalónak . Hát sajnos nem lehet minden Ninja Gaiden szintű DE TELJESEN IGAZATOK VAN ennyi év után nem ilyen formájában kellett volna eljuttatni a nagyérdemű dobozába de ez van (az Enter The Matrix volt hasonló bukás de ott nem kellett ennyit várni de nagy hype miatt elment belőle 4m pcs)