F.E.A.R teszt - Laja X

Helló mindenki! Megint jöttem egy újabb tesztelt játékkal, remélem mindenki hasznát veszi ennek az irománynak és jól szórakozik az olvasásával. Mostanában rendszeresen azzal kezdem egy játéknál, hogy utána nézek a neten, megnézem a trailereket és a srceenshotokat, hogy legyen róla némi elképzelésem. Mivel most volt dolgom elég, nem tudtam azonnal foglalkozni a stuff-al megnéztem mások user véleményét is. Pont az van, amire számítottam:volt, aki azt mondta ez élete legjobb gammája, más meg azt hogy ritka nagy sz@r. Most kiderítjük mi az igazság.

Előélet: Nekem azt mondták, hogy az X360-as mellett van egy PC-s verzió is, ami igen nagy sikert aratott és ez alapján kapjuk mi X360 tulajok a nem éppen feltuningolt játékunkat. Nem igazán kívánok ezzel a kérdés körrel foglalkozni, hogy mennyire sikeres a PC-s verzió, mert nem is láttam, nincs összehasonlítási alapom az X-es verzióval kapcsolatban. Ami a lényeg, hogy mi ezen tények ismeretében fogjuk ezt a next gen játékot nézni.
Most szólnom kell pár szót arról, hogy ezt a játékot is nagy figyelem és reklám hadjárat lengte körül. Nem kisebb név áll a project hátterében, mint a SIERRA, talán a PC-s játékosoknak ez a név sokkal többet mond. Igazából szerintem, aki annak idején játszott az X-es Counter Strike és a Half Life játékokkal, azoknak sem lesz annyira ismeretlen a név. Mindkét cím tipikus FPS, míg az előző online taktikai csapat alapú lövölde, addig a másik pedig rémisztgetős story-s egyjátékos móka volt. Mondjuk azt, hogy a fent említett játékok töretlen és szép sikerekkel büszkélkedhetnek és ez szerintem egy igen jó ajánlólevél a fejlesztő brigád részéről.

Történet: Adva van egy paranormális psziho telep, ahol ki tudja vajon mi okból állomásozik egy zászlóaljnyi klónozott, magasan tréningelt és felszerelt szuperkatona alakulat. Egyik este a meditáló tisztet egy kislány szelleme támadja meg és vonja uralma alá. A parancsnok úr átveszi a szuper zászlóalj felett a parancsnokságot és lehentelik a békés biztonsági szolgálatot majd szépen meg is vacsorázik belőlük. Azonnal riadóztatják a F.E.A.R (First Encounter Advanced Recon ) nevű különítményt. Már mi is részt veszünk a helyzetértékelésen, mint két hetes újonc felderítő, akit most helyeztek az alakulathoz. Nem is sz*rakodnak sokáig, rögtön be is vetnek azonmód. Helikopteres helyszínre érkezés, majd légi deszanttal földre is vergődünk már a kistársaink körében. Rögtön kapom a parancsot, hogy keressem meg a kapu nyitásának a módját. El is csattogok nagy rambózva faltól falig a kapcsoló terembe és beengedem a csapattársaimat a kapun. Mire csatlakoznék hozzájuk lent, kinyírja a kislány szellem az egész alakulatot és nem is akár hogy. Leolvasztja a húsukat a csontjukról igazi vérmedencét csinálva. Innentől kezdődnek megpróbáltatásaink...

Látványvilág: Bennem ez a kérdés nagyon ellentmondásos érzelmeket hozott ki. Kezdjük fentről lefelé. Ez NEM egy NEXTGEN játék. Iszonyatosan látszik a PC-s látvány, minden steril, puritán az ember körül. Nem azt mondom, hogy csúnya, mert sehol egy pixel hiba vagy szaggatás, de az embernek az az első mondata, hogy ez nagyon kevés. Minden ki van dolgozva részletesen, csak olyan élettelen az egész, amiről nekem rögtön egy-két PC-s játék jut eszembe. A fegyverek nagyon jól néznek ki, úgyan így a karakterek is. Ha már itt tartunk meg kell jegyezzek két dolgot: ebben a játékban láttam idáig a leggagyibb gránát robbanását. Ez a buborék 2006-ban egy vicc. Igaz, hogy a detonáció megmozgat egy-két tárgyat de, nem rombolja a környezetet és semmilyen nyomot nem hagy maga után. Megint más a fegyver animáció: hullnak a hüvelyek, f*szán füstöl a cső, és durván veri le a vakolatot becsapódáskor rendes porfelhő közepette. Igaz hogy egy idő után el is tűnnek a falról. Ellenben nagyon tetszett a valós idejű és helyzetfüggő árnyékolás technika. Másik, ami nagyon nem tetszett az az, hogy ha belegyalogolok öt liter vérbe nem történik semmi, se lábnyom, se semmi. Van pár helyen víz: na az nagyon rendben van. Nos a játék e téren igen vegyes képet ad.

Játékélmény: A játék jó, nagyon is jó. Pörgős, néhol kicsit lassabb, máskor meg kifejezetten para. Néhol még kicsit zaklat a kicsi lány maga és az ő ott felejtett emlékképei. Kísér minket még egy jó szellem is, ő is megijeszt minket néha jelenlétével és komentjeivel. Szeretnék pár szót ejteni a mesterséges intelligenciáról: nagyon jó. Csak és kimondottan szakasz és raj kötelékben, stratégiát követve támadnak a parancsnok utasításai szerint. Nagyon jópofa, amikor az a parancs, hogy nyomás fedezékbe és a paraszt visszakérdez hogy hol. Valami oknál fogva halljuk a teljes rádióforgalmazásukat pont úgy, mint a Half Life-ban. Néha ez a vesztük. Nem hülyék a srácok, mert szórják a gránátot roham ellőtt, mint kutya a bolhát. HP és pajzsszámlálót tart nyilván a gép, de hurcolhatsz magaddal egy-két medpack-ot is szám szerint max. 10-et. Elég nehéz a játék, ha nem figyelsz, hamar legyaknak. Van benne két dolog, ami nagyon tetszett: nem, nem az időlassítás. Van egy-két injekciós pisztoly elszórva a játékban, amivel folyamatosan növelheted a HP-d és az adrenalin szinted felső határát. Nem árt körül nézni a pályákon.

Beszéljünk róla: Lehet ezt a játékot sok szempontból megközelíteni: van egy barátom akit megkérdeztem a játékról. Ő lefikázta a sárga földig mert hogy mennyire sz*r, meg hogy nézzem meg a Gears Of War-t. Igaza van, de azt is el kell fogadni, hogy nem minden lesz GOW. Másik barátom azt mondta: jó kis akció játék sok jóval és rosszal keverve. Van ebben nagy igazság és én is ezt a nézetet vallom. Nagyon sok kellemes órát várok a cucctól, főleg hogy bejön a para FPS. Ráadásul már végig nyomtam a Gears Of War -t is. Tippként csak annyit, hogy ha teheted próbáld ki, mert úgy is játszani akarsz majd vele, mert van benne valami ami visz magával.