Hírmorzsák: AP 2.5, DAE.bin frissítések, LT+ 3.0

Igaz nem mai a hír - külföldi oldalakon már múlt hétvége óta olvasható - miszerint az MS egyedi és új dae.bin állományt küldött minden Live rendszert használó játékosnak egy ún. "csendes frissítés" keretein belül. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók semminemű tájékoztatást nem kaptak erről, a gép háttérfolyamatként rendezte le az frissítést.
Mindezzel a konzolóriás jól odatett azon gamereknek, akik backupokkal nyomják az online multit, ugyanis az AP2.5-ös másolatok nem indultak és ezen túlmenően nagy valószínűséggel ban flaget is kaptak a tilosban járó gémerek.
Tetézve a dolgot, nemcsak az eddig érintett 6 játék nem indult, hanem mellette az XGD3 backupok sem, ugyanis az MS azoknál is aktiválta az említett másolásvédelmet.
A probléma rengeteg spekulálásra és anyázásra adott lehetőséget, illetve okot. Külföldi fórumokon sokan már az ABGX olyan jövöbeni verzióját látták maguk előtt, amiben a felhasználó betallózhatja a gépe saját dae.bin állományát, így lehetővé téve a backupok sikeres patchelését. Ez idáig szép és jó lenne, de gyakorlatilag értelmetlen, mivel a fentiek alapján a lekérdezéseket tartalmazó dae állományt a Live-ot használó játékosoknál bármikor, szabadon változtathatja a szolgáltató.
A tartós és valószínűleg végleges megoldással először az xk3y ODE fejlesztői gárdája állt elő. Eszerint nem a védelemi lekérdezések megfelelő válaszaival kell peccselni az iso-kat, hanem a lemez egyedi profile data-jával, amelyből bármely tetszőleges AP 2.5-ös lekérdezésre helyes válasz adható.
Persze a CFW-ket gyártó C4eva és brigádja is rögtön lehozta hírként eme megoldást, "Ezüst golyó az AP 2.5-nek" néven. (Aki nem érti a címet annak ajánlott pár régi vámpíros film végignézése! :D)
A "rossz" hír viszont az, hogy míg az xk3y-en a felmerült problémát egy egyszerű firmware updatettel elintézik a srácok, addig az AP2.5-nak a kegyelemdöfést jelentő LT+3.0 CFW-re több hónapot is várhat a nagyközönség.
Előljáróban még annyit, hogy a régi AP2.5/XGD2-es iso-knál egyedi, míg az XGD3-as backupoknál egyelőre csak egyféle profil data set használata szükségeltetik.
A témával kapcsolatban hozzászólni itt és itt lehet!